Sunday, August 2, 2009

Groom's Bride 新郎的新婦

It's much easier to understand my relationship with God
as Father-son or Master-servant than Groom-bride...
because I am a "man"...
To picture myself as "bride" is very unmanlike...
Recently I feel God is teaching me this...
I felt God saying this to me.....
對我來說, 我比較容易體會與主的關係是主僕...是父子...
卻很難體會主與自己的關係是新郎新婦...
原因很簡單, 因為我是"男人"...
把自己看成"新婦"似乎非常不MAN...(不像男人)
最近主一直在這方面感動...突破我...
前兩天等候主的當中, 我感受到主說...

Just like before... when you know how to be My son,
you know how I love you as a Father to you,
then you have a "Father's heart",
you know how to be a good father to your son...
Likewise, when you know how to be my bride,
you know how Me as Groom loves you as a bride
then you will have a "Groom's heart"
you will really know how to be good "husband" to your wife!
就像以前, 當你知道如何作我的兒子...
體會我作為天父如何愛你時,
那麼你就有個"天父的心",
真知道如何作個好父親來愛你的兒女!
同樣的, 當你知道如何作我的新婦...
體會我作為新郎如何為你傾心時,
那麼你就會有一個"新郎的心"
知道如何作你太太的好丈夫!!!

No comments: