Thursday, March 12, 2009

Need God's Wisdom需要神智慧

As a pastor, there is a constant struggle in me...
how much "DNA" I should share in this blog?
DNA is about life and relationship with God... with 1 or 2 disciples... and with non-believers.
It's personal... actually too personal to put it on internet
作為一個牧師...我一直有一個掙扎...
我可以分享多少DNA在這blog裡面?
DNA是我自己與神+門徒夥伴(1-2位)+非基督徒的關係
說實在的...這是蠻私人的...


DNA must be real....
real life involves personal ..relational struggle...
many times involves my own family...
But it would not be valuable if it's not real...
DNA 需要真實...
真實就會牽涉到掙扎...牽涉到關係...家人...
不真實就沒有價值...

On the other hand,
Being too real also drive people away...
especially in Chinese "face " culture...
但如果太真實...又會使許多人不敢踏入...
特別是面對華人的"面子文化"...

"Oh God... I need your wisdom..."
I cried out to the Lord...
主啊 ! 我需要祢的智慧...
我向主呼求...

I feel that God wants me to stop for a while...
to think over this issue...
and I believe God will give me wisdom....
我覺得神似乎要我停一下...
重新思考....相信祂會給我智慧 !

2 comments:

Jason Lou said...

Me too.
Just got the point but keep my privacy.

Anonymous said...

弟兄們被教導要堅強,要建立信任後才可能願意談,姊妹們比較好一些。我自己做DNA的心得是:我的DNA夥伴是牧者安排的,DNA前我完全不認識他,聽起來很不可思異,但是卻成為我最大幫助。
我的DNA夥伴也是在洛福聚會,牧者認識我們,我們彼此不認識,這對於身為小組長的我在N方面有極大的釋放,因為我的生活圈和他的生活圈沒有重疊,我不需擔心不能分享服侍過程所遇到的爭扎,不用擔心分享人際關係的掙扎會傳出去,因為彼此都不認識對方的朋友家人。當我們慢慢認識對方的過程,生命也慢慢成熟,被萬軍之耶和華的大刀修減過。之後,我曾經同時有3組DNA,但由於之前在DNA中被生命手術刀所建立的生命,讓我就算是代領自己的小小羊也能夠用比較成熟的生命來面對。在一開始N方面能否信任很重要,如果身邊的人無法信任會影響成長。